IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20000

Ajankohta 20.11.2018 - 21.11.2018
Kesto 2 pvää
Sijainti Helsinki

Ilmoittaudu

Esittely

Suuren kansainvälisen suosion saanut, IT-palveluiden hallintaa käsittelevä ISO/IEC 20000 -standardisarja tarjoaa laajan joukon prosesseja ja hyviä käytäntöjä erityisesti tietoteknisten palveluiden kehitys-, toimitus- ja tukitoimintojen kehittämiseen ja hallintaan. Sarjan keskeisimmän osan, vaatimusstandardin ISO/IEC 20000-1, uusi versio on julkaistu huhtikuussa 2011. Tämä osa on entistä paremmin yhteensopiva mm. ISO 9001 -laadunhallintastandardin ja ISO/IEC 27001-tietoturvallisuuden hallintastandardin kanssa.

Tavoite

Koulutuksen tavoitteena on antaa yleiskuva ISO/IEC 20000 -standardisarjasta ja sen eri osista sekä perehdyttää osallistujat erityisesti vaatimusosan ISO/IEC 20000-1:2011 rakenteeseen, prosesseihin ja vaatimusten yleisen tason tulkintaan. Standardi ISO/IEC 20000-1:2011 on oltava ja standardi ISO/IEC 20000-2:2011 olisi hyvä olla mukana koulutuksessa. Lisätietoja ja tilaukset Suomen Standardisoimisliitosta, puh. (09) 149 9331/myynti tai netistä (www.sfs.fi). Standardit eivät sisälly koulutuksen hintaan.

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus soveltuu IT-palveluiden tarjoajille (sekä organisaation sisäiset toiminnot kuten tietohallintoyksiköt että ulkoiset yhteistyökumppanit) ja ohjelmistoyrityksille. IT-palvelutoimintojen ja -prosessien kehittäjät ja kouluttajat laatupäälliköt arvioijat ja auditoijat esimiehet työnjohtajat

Koulutuksen sisältö

1. päivä 08:15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi 08:30 Koulutuksen avaus Koulutuksen sisältö ja tavoitteet Mitä on IT-palveluiden hallinta? Mikä on ISO/IEC 20000? Standardisarja ISO/IEC 20000: eri osien käyttötarkoitus ja kohderyhmä Standardin kytkennät muihin standardeihin ja malleihin, kuten ISO 9001, ISO/IEC 27001, ITIL, COBIT ja CMMI 10:00 Kahvi 10:15 Luku 4 Palveluiden hallintajärjestelmän yleiset vaatimukset Luku 5 Palveluiden kehittäminen ja käyttöönotto (transitio) 12:00 Lounas 13:00 Ryhmä- / yksilötyö 13:30 Luku 6 6.1 Service level management 6.2 Service reporting 6.3 Service continuity and availability management 6.4 Budgeting and accounting for services 6.5 Capacity management 6.6. Information security management 14:00 Kahvi 14:15 Luku 6 jatkuu 15:15 Ryhmä- / yksilötyö 16:00 Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy 2. päivä 08:15 Aamukahvi 08:30 Luvut 7-9 7.1 Business relationship management 7.2 Supplier management 8.1 Incident and service request management 8.2 Problem management 9.1 Configuration management 9.2 Change management 9.3 Release and deployment management 10:00 Kahvi 10:15 Luvut 7-9 jatkuu 11:30 Yksilötyö 12:00 Lounas 13:00 ISO/IEC 20000-1 –arvioinnit ja -sertifiointi 14:00 Kahvi 14:15 Yhteenveto ja keskustelua 15:45 Tentti 16:00 Koulutus päättyy

Hinta

1130,00 EUR + ALV 24 %

Koulutuspaikka

Clarion Hotel Helsinki Airport Vantaa
Karhumäentie 5

01530 Vantaa

Kysy lisätietoja

training.finland@inspecta.com puh. 010 521 600

Ilmoittaudu