Inspecta on nyt Kiwa Inspecta

Inspecta on nyt Kiwa Inspecta

Inspecta on ollut osa Kiwa-yritysperhettä vuodesta 2015 lähtien. Kiwa on kansainvälinen tarkastus-, testaus- ja sertifiointiyritys, joka toimii 50 maassa yli 4000 asiantuntijan voimin. Kiwan yritysperhe kuuluu alan suurimpien toimijoiden joukkoon.

Tähän asti Inspecta on toiminut omalla brändillään paikallisilla markkinoilla ja Kiwa on pysynyt taka-alalla. Muutamme 6.9.2017 lähtien Inspectan brändinimen Kiwa Inspectaksi, osoittaaksemme perhesiteemme muiden Kiwa-yritysten kanssa. Samalla uudistamme logomme ja ulkoasumme. Emme muuta Inspecta Oy:n, Inspecta Tarkastus Oy:n ja Inspecta Sertifiointi Oy:n yritysnimiä brändimuutoksen yhteydessä. 

Tarjoamamme palvelut eivät muutu. Tulet jatkossakin toimimaan samojen asiantuntijoiden kanssa ja saamaan samat laadukkaat palvelut. Hintatasomme ei muutu ja sopimukset pysyvät ennallaan. Tällä muutoksella haluamme korostaa Suomessa ja kansainvälisesti, että pystymme tarjoamaan palveluita globaalisti. Pyrimme jatkossa tarjoamaan kattavampia palveluita kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaillemme. Monien palveluiden arvo asiakkaillemme nousee brändimuutoksen ansiosta, onhan Kiwa jo tunnettu merkki maailmalla ja merkin arvo kasvaa entisestään tämän muutoksen myötä.

Lataa tiedote PDF-muodossa / Download press release in PDF-format 


Usein kysyttyjä kysymyksiä 

Alla olemme pyrkineet vastaamaan asiakkaidemme yleisimpiin kysymyksiin, koskien brändimuutosta. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä viestinta@inspecta.com.

Mitä muutos käytännössä tarkoittaa asiakkaillemme?
Muuttuvatko yritysnimet?
Muuttuvatko laskutusosoitteet tai muut yhteystiedot?
Muuttuvatko hinnastot?
Muuttuvatko internetsivut ja sosiaalisen median kanavamme?
Mitä hyötyä brändimuutoksesta on asiakkaillemme?
Muuttuvatko tarkastustarrat ja sertifikaatit?
Voinko päivittää yritykselleni myönnetyn sertifikaatin uuden ulkoasun mukaiseksi?
Milloin brändimuutos toteutetaan?
Miltä brändi ja uusi ulkoasu näyttää?
Mikä on Kiwa?
Miksi majava?
Onko Inspecta jatkossa hollantilainen yritys?
Miten Kiwa lausutaan?
Mistä saan lisätietoja? 

 

Mitä muutos käytännössä tarkoittaa asiakkaillemme?

Käytännössä brändimuutos vaikuttaa vain visuaaliseen ulkoasuumme ja meistä käytettyyn nimeen. Asiakkaidemme sopimukset eivät muutu. Viralliset yritykset Inspecta Oy, Inspecta Tarkastus Oy ja Inspecta Sertifiointi Oy eivät muutu, joten sopimuksia ei tarvitse muuttaa. Hinnat tai hintakehitys eivät muutu brändimuutoksessa ja palveluita tarjoavat samat henkilöt kuin ennenkin, joten asiakkaille muutos ei ole suuri. Kansainvälisille asiakkaille muutos on positiivinen käänne, koska pystymme tarjoamaan monia palveluita samalla brändinimellä entistäkin laajemmin.

Muuttuvatko yritysnimet?

Viralliset yritysnimet Inspecta Oy, Inspecta Tarkastus Oy ja Inspecta Sertifiointi Oy eivät muutu brändimuutoksen yhteydessä. Yritysnimet pysyvät ennallaan materiaaleissa, dokumenteissa, raporteissa, laskuissa jne., vain ulkoasu muuttuu.

Muuttuvatko laskutusosoitteet tai muut yhteystiedot?

Laskutusosoitteet, posti- ja sähköpostiosoitteet sekä puhelinnumerot eivät muutu.

Muuttuvatko hinnastot?

Brändimuutos ei vaikuta hinnastoihimme.

Muuttuvatko internetsivut ja sosiaalisen median kanavamme?

Nimemme ja ulkoasumme digitaalisissa kanavissa muuttuu, mutta löydät meidät internetistä yhä samoista osoitteista.

Mitä hyötyä brändimuutoksesta on asiakkaillemme?

Inspectassa on valtavasti osaamista, joka täydentää merkittävästi Kiwa Groupin palveluvalikoimaa. Tämä on erityisen totta teollisuuspalveluiden osalta. Muutoksen myötä voimme toimittaa palveluita asiakkaillemme suurempana ja yhtenäisenä brändinä entistäkin laajemmin.

Vastaavasti Kiwalla on paljon palveluita, joita Inspectalla ei ole aiemmin ollut. Tuleva brändimuutos helpottaa näiden uusien palveluiden saattamista kotimarkkinoillamme.

Muutos auttaa meitä kansainvälisten asiakkaiden palvelemisessa, pystymme jatkossa tarjoamaan yhtenä isona yrityksenä ja brändinä enemmän palveluita saman katon alta.

Muuttuvatko tarkastustarrat ja sertifikaatit?

Brändimuutoksen yhteydessä emme vaihda aiemmin tarkastettujen laitteistojen tarkastus- ja vakaustarroja, vaan tarkastustarrat ja sertifikaattien ulkoasut vaihtuvat normaalien tarkastus- ja sertifiointivälien mukaisesti.

Voinko päivittää yritykselleni myönnetyn sertifikaatin uuden ulkoasun mukaiseksi?

Sertifikaatin ulkoasu muuttuu 6.9.2017 jälkeen myönnetyissä sertifikaateissa. Olemassa olevat sertifikaatit muuttuvat uuden sertifioinnin myötä.

Milloin brändimuutos toteutetaan?

Suomessa uuden brändin virallinen julkistus tehdään Tietopäivä-tapahtumamme yhteydessä 6.9.2017. Kokonaisuudessaan muutoksia toteutetaan Inspectan yrityksissä pitkin loppuvuotta 2017.

Miltä brändi ja uusi ulkoasu näyttää?

Uusina ulkoasuväreinä käytämme pääasiassa Kiwa Inspectan sinistä ja turkoosia. Ne edustavat vettä, jonka laadun varmistamisesta Kiwa tuli tunnetuksi. Punainen on tehosteväri, jota käytetään yleensä vain logossa. Uudessa Kiwa-logossa olevassa i-kirjaimessa on viiste, joka toistuu graafisissa materiaaleissa. Käytämme kaikissa materiaaleissa Kiwa-logoa.

Mikä on Kiwa?

Kiwa on lyhenne hollanninkielen sanoista Keuringsinstituut voor Waterleidingartikelen. Kiwan tarina alkoi Hollannista, josta noin 30 % olisi veden peittämää, jos taitavat insinöörit eivät olisi osanneet padota ja hyödyntää veden voimaa.

Kiwan tarina alkaa kahden vesilaitoksen johtajan (Vogel, Van Der Laar) vuonna 1899 perustamasta vesi-insinöörien yhdistyksestä. Yhdistys oli ensimmäinen vesiteknologian osaamiskeskus Hollannissa. Maailmansotien ja teollistumisen myötä Hollannin suurimpien kaupunkien jokien ja ojien vedet kärsivät pahoin. Kaupungistumisen myötä vedenhaku oli muuttunut hankalaksi, koska vettä jouduttiin hakemaan kaukaa ja jakamaan kaupunkien keskustoissa suurista tankkiautoista. Ratkaisuna näihin ongelmiin toteutettiin kaupunkeihin kehittyneitä vesiverkostoja, joita tuotettiin kovalla vauhdilla maailmansotien aikana ja jälkeen. Ongelmana oli, että jokainen kaupunki ja vesilaitos tuottivat erilaisia vesiteknologioita, jotka eivät olleet standardoituja tai yhteensopivia toisiinsa. Veden laatu vaihteli hurjasti kaupungista toiseen. Monet sairastuivat vesiperäisiin sairauksiin.

Pieni joukko vesi-insinöörien yhdistyksen jäseniä perustivat Hollannissa tarkastuskomitean, joka aloitti tarkastustoiminnan vesilaitoksissa ja vesilaitteistoja tuottavissa yrityksissä vuonna 1935. He olivat täystyöllistettyjä alusta alkaen. Tämä pieni insinöörien joukko loi ensimmäiset minimivaatimustasot vesilaitteistoille.

Vesilaitteistojen valmistajilla oli pian vaikeuksia saavuttaa asetetut minimivaatimustasot. Myös vesilaboratorioiden toimintatavat olivat hyvin toisistaan poikkeavia, joten veden analysointi oli vaikeaa. Tästä johtuen tarkastuskomitea sai virallisen tarkastuslaitoksen statuksen ja tehtäväkseen testata vesilaitteistoja ja yhdistää laboratorioiden analysointitapoja ja tutkimusta. Tämä johti vuonna 1948 Kiwan perustamiseen yksityisenä yhtiönä, jolla oli valtion taholta selkeä vastuu tarkastuslaitoksena.

Miksi majava?

Kiwan logossa oleva majava on muodostunut yritystä symboloivaksi merkiksi, jota vaalitaan vahvasti sen ulkoasussa.  Eläin kuvastaa yrityksen vesilaitoksiin liittyvää alkuperää ja työntekijöitä, Hollannin ensimmäisiä saniteettilaitteistojen asettajia, joita kutsuttiin "innokkaiksi majaviksi". Majavasta on tullut periksiantamattoman tahdon ja kunnianhimoisten tavoitteiden symboli turvallisuuden ja laadun edistämisessä.

Onko Inspecta jatkossa hollantilainen yritys?

Inspectan omistaa hollantilainen ACTA*, joka toimii yritysnimellä Kiwa. Hollantilainen omistus ei vaikuta liiketoimintaamme paikallisesti. Kiwa Inspectan maayhtiöillä on itsenäinen asema konsernissa. Juuremme Suomessa ulottuvat yli 40 vuoden taakse, ja olemme jatkossakin merkittävä työllistäjä ja yhteiskuntavaikuttaja. Kehitämme toimintaamme ja menetelmiämme yhä edelleen paikallisten asiakkaidemme tarpeisiin.

Suomen Kiwa Inspectasta löytyvät samat palvelut ja suomalaiset asiantuntijat kuin ennenkin. Lisäksi voimme tarjota vieläkin laajemmat palvelut ”yhdestä luukusta”.

Miten Kiwa lausutaan?

Englanniksi [/ˈkiːwɔː/ ] (wa kuten sanassa water)
Suomalaisille: "Kiva"

Mistä saan lisätietoja?

Lisätietoa saat inspectalaisilta tai asiakaspalvelustamme, asiakaspalvelu@inspecta.com tai puh. 010 521 600 (8-16.00)